Goedemiddag, ik heb enkele weken geleden een LSC beveiligingscamera voor buiten bij de Action gekocht. Hij is geinstalleerd mbv de LSC app. Nu is het zo dat zodra de camera beweging/persoon detecteert hij een (alarm) signaal geeft, wat buiten goed hoorbaar is. Is er een mogelijkheid om dit audio signaal uit te schakelen? Ik krijg het mbv de app niet voor elkaar, en ben er inmiddels ook achter dat er geen enkele technische back-up is bij de Action of LSC… Heeft iemand ervaring met mijn “probleem” en is er een oplossing voor?
Ah, dat is niet handig! Geeft de camera zelf dit geluidssignaal? Of komt dit ergens anders vandaan? Je smartphone?
Dit moet - waar het ook vandaan komt - wel uit te zetten zijn.
- Smartphone - in de notificatie-instellingen van je telefoon
- Camera zelf - Ik neem aan in de LSC-app, maar heb even geen camera om dit zelf te checken.
Maar het kan natuurlijk ook dat ik je vraag niet helemaal begrepen heb
Beste Ruud,
Dank voor je berichtje. Ja je hebt t “probleem” goed begrepen. De camera produceert zelf het detectie alarm.
In de app kan ik onder “instellingen detectie alarm” wel de bewegingsdetectie alarmschakelaar op “off” zetten maar dan detecteert’ie geen beweging meer….
en wordt er dus geen enkele melding/detectering opgeslagen. Dit kan natuurlijk ook weer niet de bedoeling zijn.
Zou updaten van de app een oplossing kunnen zijn?
Action klantenservice heb je idd niks aan. Ze verwijzen in eerste instantie naar de winkels. Het enige waar ze nu mee komen is dat ik m terug kan brengen…
Dat is wel vreemd! Heb nu helaas zelf geen camera om te checken, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dit uit te zetten moet zijn.
Wellicht is er iemand met een LSC-camera die je hiermee kan helpen?
Ga naar je camera in de app.
Je ziet je view van je camera.
Rechtsonderin zie je liggende streepjes met een V vorm met de punt omhoog
Tik daar op. Scrol iets naar beneden en je ziet een icoon met daaronder Siren
Zet die uit. Dan is het alarm uitgeschakeld.
(Dit is in de Tuya app maar LSC is op het zelfde platform geschreven dus moet denk ik het zelfde zijn. (Zie bijgevoegd screenshot)
Hallo Wim, dank voor je suggestie. Helaas was dat niet de oplossing. De sirene stond al “uit”
Inmiddels heb ik de camera ge-reset
Dit had wonderbaarlijk genoeg wel het gewenste resultaat! De camera werkt nu naar behoren,
Dank voor het meedenken!
Goedemorgen,
Ik heb voor en achter een LSC outdoor camera gekocht en opgehangen… Het gaat om de camera op stroom, de witte bol, die alle kanten op kan draaien… Nu zit er een sirene in, volgens wat ik kan zien, gaat deze af als er bewegingsdetectie is, alleen deze zet ik heel de tijd uit… vervolgens ga ik slapen en in de ochtend gaat ineens de sirene alsnog af… ik kan nergens een handleiding of iets ervan vinden… Heb nu wel de niet storen functie aangezet van 10 uur savonds tot in de ochtend… kijke. Of dat helpt… maar overdag doet hij het niet… Snap het niet… iemand die me kan helpen?
Ik heb beide topics even samengevoegd. Dit kan niet anders dan een instelling zijn, maar ik heb geen camera van de Action om dit zelf te testen. Wellicht werkt de oplossing van @Wim1967 hierboven wel voor jou @BlueLau.
Hopelijk is er iemand die een antwoord hierop heeft!
Ik had hetzelfde probleem. Het in/uit schakelen van het detectie alarm moet gewoon een keuze zijn.
Het klopt dat er geen gebruiksaanwijzing te vinden is. Bijzonder matig van de Action. Ook minder dan matig is de klantenservice: heb je niks aan. Nul technische ondersteuning, maar dat schreef Ruud al eerder.
Nadat ik de camera ge-reset had was het probleem verholpen.
Hopelijk werkt t ook voor jou.
Ben benieuwd of de reset gewerkt heeft of niet @BlueLau