Ik kan geen apparaten meer toevoegen in de LSC app. Ik heb geupdate, gereset, vernieuwd, cache geleegd, maar niets helpt. Ben bezig met een slimme stekker, de app vindt hem wel, maar connect hem niet. Wie heeft de oplossing??
Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:
- De smarthome kan geen verbinding maken met het apparaat direct - Probeer het eens op een andere smartphone?
- Ik weet niet hoever je in het proces bent gekomen, maar mogelijk probeert hij verbinding te maken met 5GHz wifi en de meeste LSC-producten alleen ondersteuning voor 2,4 GHz.
Mocht dit niet werken, is het wellicht handig als je het proces wat verder uitschrijft. Wat heb je allemaal gedaan (stap voor stap) en wat werkt er wel, maar ook wat werkt er niet.
Dank voor je antwoord. Het begon 2 dagen geleden dat er 1 lampje uitviel. Was verbonden met een LSC stekker. Ik heb geprobeerd om die opnieuw toe te voegen, maar dat lukte niet. Omdat ik dacht dat de stekker defect was, heb ik een nieuwe gekocht, maar die kreeg ik ook niet toegevoegd. Alle andere lampen bleven gewoon werken. Echter: voor de zekerheid heb ik alles verwijderd, LSC app opnieuw geinstalleerd. En krijg ik er niks meer op. Hetlijkt erop dat de app ze wel ziet (stekker), maar tijdens het toevoegen gaat het lampje van de stekker uit en krijg ik de melding dat er niets is toegevoegd. Ik denk dus ook dat het om 2,4 G gaat. Op mijn modem staat wel aangegeven dat 2,4G band gebruikt wordt, dus wellicht moet ik op mijn android telefoon iets in stellen en daar kom ik niet uit.
Ben je wellicht recent van provider (of router) gewisseld?
Normaliter hoef je niets in te stellen op je smartphone om dit te doen, dat moet op je router.
Heb je in jouw router de mogelijkheid om 5 GHz uit te zetten? Dit is - in veel gevallen - gewoon een instelling in je router. Wellicht kun je dat even Googlen voor jouw specifieke model.
Ik weet niet of dat de oplossing is, maar mogelijk gaat het je probleem oplossen.
Ik krijg van de week een nieuwe modem. Ze stellen die in op 2,4G. Ga het even afwachten.
Top! Benieuwd of dat gaat werken, geef je volgende week even een update?
Ik had ook het probleem, dat ik slimme stekkers niet meer kon koppelen aan de app, zelfs 3 nieuwe besteld, zonder resultaat. Nadat ik ergens een heel andere gebruiksaanwijzing heb gevonden heb ik nogmaals een poging gewaagd en het werkt.
- Stop de LSC Smart Connect stekker in het stopcontact
- Zoek de knop op de stekker (zie foto)
- Houd deze knop 10 seconden ingedrukt
- Wacht tot het lampje snel begint te knipperen
- De reset is nu gelukt, je kunt de stekker opnieuw instellen
Heb ik ook geprobeerd, maar helaas…
Ha Ruud, heb net een nieuw modem geinstalleerd en deze is op 2,4 G gezet. Op mijn telefoon kan ik die kiezen, maar…helaas, het lukt ook nu niet. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Misschien iemand nog andere ideeën?
Cor
Goedemorgen Cornelis,
In het verleden heb ik dit probleem ook ooit eens gehad, Had later ergens gelezen dat je bijvoorbeeld een schemerlampje in de stekker moet duwen en zorgen dat de schemerlamp aan staat,.Toen kon ik ze wel installeren.
Ook heb ik ooit problemen gehad met de verbinding en heb dus de Stekker in een stopcontact geduwd, zo dicht mogelijk bij de router. Toen lukte het wel. Na de installatie de stekker gewoon weer gebruikt op de locatie waar nodig. Hopelijk heb je hier iets aan.
Heel veel succes
Groeten Henk
Hallo Cornelis,
Maak je gebruik van een VPN? Zoja, probeer eens deze uit te zetten tijdens de installatiepoging.
Nee, maak geen gebruik van VPN. Staat ook uitgeschakeld. Bovendien werkt het op een andere telefoon ook niet.
Ik probeerde vanmorgen wat zonder wifi, want ik had ergens gelezen dat je via bluetooth ook verbinding kon maken. Dus dat probeerde ik. De app vroeg toen toch om een wifiverbinding te maken; ik dat gedaan en…? De één na de ander kon ik weer connecten. Alles doet het weer. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dank voor alle suggesties!
Voordat een wifiverbinding gemaakt is moet BLUETOOTH van de telefoon aan staan. Die maakt eerst verbinding, waarna het wifinetwerk wordt ingesteld.