Calex smart gebruik met verschillende profielen en rechten

Als eerste even voorstellen. Ben een fan van mijn eigen smarthome. Bonus vader van 51 en heb best een uitgebreid systeem.

Ik heb een vraag over de Calex Smart app. Ik heb diverse cameras en verlichting in gebruik.

Is het mogelijk om verschillende gebruikers niveaus aan te maken?

Voorbeeld is dat ik mijn kinderen eigenlijk niet gebruik wil laten maken van de aanwezige
cameras. Dwz het bekijken van de beelden en het besturen van de PTz cameras. Maar wel de verlichting wil laten schakelen indien nodig.

In het tabblad set permissions kan ik niets aanpassen. Zie de bijgevoegde fotos.

Heeft iemand wellicht een manier hiervoor.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Job van der Salm

Welkom @rizzo !

Optie 1:
Als het niet in de Calex-app kan, zou je bijvoorbeeld 2 accounts kunnen aanmaken. 1 met de producten waar de kids toegang tot hebben, de andere niet.

Om continu switchten te voorkomen, zou jij dan in bijvoorbeeld Google Home (of zelfs Home Assistant) al jouw producten kunnen beheren.

Optie 2:
Voeg alles toe aan Google Home en geef daar de juiste rechten (of voeg alleen de producten toe aan Google Home zie ze mogen bedienen, zoals de lampen).

Geen optimale oplossing, meer een workaround, maar wie weet werkt 't.

Hallo Ruud,

Op zich zijn het goede oplossingen. Alleen begrijp ik niet dat er blijkbaar wel opties zijn. Zie de bijgevoegde print screen in mijn topic.

Er zijn mogelijkheden om per apparaat permissie te geven/krijgen. Althans zo lijkt het weergegeven te worden in de software. Alleen…ik heb nergens kunnen vinden hoe deze aan te passen.
Ik ga het eens proberen met de Smart Life app. Deze schijnt toch meer mogelijkheden te hebben.

In ieder geval bedankt voor de ondersteuning.

Grt Job

1 like