@Patrick. Wat is dat voor adapter? Ik veronderstel dat het een oude netvoeding is van een oud modem o.i.d.? Dan kan het zijn dat je even de polariteit moet verwisselen. Ik weet niet hoe de gelijkrichting in de bel werkt. Als er een Graetzbrug gebruikt is zou het niet uit moeten maken. Dus die twee draadjes omwisselen gaat sneller dan uitzoeken hoe het laadsysteem van de bel werkt.
Twee draadjes op de bel verwisselen links naar rechts en rechts naar links. Waarschijnlijk staat er op een van de draadje een grijze streep ter herkenning van + en -.
Heb de 2 draden omgewisseld.
Draad met de witte streep er op op de rechter aansluiting van de deurbel gezet.
Helaas geen resultaat. Nogmaals de spanning gemeten. 12v dc en 24v ac. Kan dit kloppen?
@Patrick Dan lees je misschien je meter niet goed af. Bij de adapter van je foto staat het symbool treepje met — eronder. De — betekend dat er een ‘rimpel’ op de gelijkspanning kan zitten en dat zou je kunnen meten als wisselspanning maar dan is dat hooguit in de orde van grote van < 0,024 milivolt. Kan het zijn dat je het zo afgelezen hebt?
Ik neem bij dit alles aan dat het Stekkervoeding - 12V - 2A - ElektronicaWereld.nl - Goedkoopste van Nederland geschakelde, netvoeding is.
Als je echt 12 volt gelijk en 24 volt wissel meet is er iets goed mis.
Heb je gemeten terwijl de bel aangesloten was?
Hoi JanB, ik heb dit inderdaad gemete met de bel aangesloten. Op internet staat beschreven dat de bel zou moeten werken op 12v. Ik kan eens op zoek gaan naar een andere adapter. Maar moet ik nu rekening houden met ac of dc? En welke spanning zou het moeten zijn. Vreemde vind ik dst het wel altijd gewerkt heeft.
Zelf zou ik gaan voor een ouderwetse beltrafo. Gewoon wisselspanning dus. Daar is de bel voor gemaakt zodat je hem aan kan sluiten op de bestaande bedrading van de huisbel. Die blijft grappig genoeg ook gewoon werken.
Ik heb net even een paar gelijkspanningsadapters gemeten met de oscilloscoop. Alleen gelijkspanning en een kleine wisselspanningscomponent. Gemeten in onbelaste toestand. Maar ik meet géén 24 volt wisselspanning.
Er moet in ieder geval voldoende vermogen (VA) beschikbaar zijn.
Ik heb op internet veel problemen, en discussies, gelezen en er is vaak gedonder bij te lichte voedingen. Het werkt een tijd en dan ineens niet meer.
Als je een transformator zoekt, kies er dan een die voldoet aan de eisen die ik bij Eufy lees. 30VA.
Let hierbij op dat een beltrafo die meer uitgangsspanningen heeft het vermogen bij halvering van de spanning ook halveert. Dus 30 VA bij 24 volt is 15 VA bij 12 volt. Maar er zijn ook transformatoren die serieaftakkingen hebben waar het vermogen bij een hogere spanning juist afneemt.
Maar, Eufy kwam ik ergens tegen adviseert 30 VA (staat niet in de handleiding) en een voedingsspanning van 24 volt. Dus zou Amazon.nl goed kunnen zijn (op dit moment niet leverbaar).
Od Amazon.nl die op een dinrail in je meterkast past.