Even voorstellen, mijn naam is Ben uit Castenray

Hallo, mijn naam is Ben.
Ik ben gepensioneerd en ben als penningmeester actief bij ons gemeenschapshuis en bij een zorghuis in Castenray. Energie en energie besparing is een van mijn hobby’s. Sinds 2013 ben ik bezig met energie bij het gemeenschapshuis en privé. En sinds 2019 ook bij ons zorghuis.
Op de 3 locaties hebben we zonnepanelen, warmtepompen en energie monitoring.
Privé heb ik 58 zonnepanelen en een hybride warmtepomp. Ik heb uiteraard P1 meters (HomeWizard en YouLess120), ik maak gebruik van Hombli smart schakelaars (incl energiemeting) en mijn P1 meter wordt ook extern uitgelezen (slimmemeteropnemen.nl, Enelogic). Hiermee vult ik mijn Excel spreadsheets met historische data sinds 2013.

Welkom @benvaneck

Leuk dat je lid geworden bent! Wat tof dat je zo enthousiast bent over energie (besparen). En 58 zonnepanelen, dat is niet niks…

Mooi om te zien ook dat je een (waarschijnlijk) enorme Excel-sheet hebt, ik kan dat wel waarderen!

Hoe dan ook: veel plezier hier!

Welkom op het forum, Ben! :wave:

Mooi om te horen hoe actief je bent op het gebied van energiebesparing, zowel privé als in de gemeenschap. 58 zonnepanelen en een hybride warmtepomp: indrukwekkend! Je ervaring met energiebeheer en monitoring klinkt dan ook super waardevol, zeker voor anderen die hier ook bezig zijn met duurzaamheid of slimme apparaten.

Veel plezier in en bedankt voor je leuke bijdrage! :blush: