de afgelopen maanden zag en las ik diverse berichten van de nozie club en op verzoek van Ruud meld ik me nu maar eens aan zodat ik mee kan kletsen met de groep.
even kort een samenvatting van wie ik ben: vanaf mijn 11e jaar ben ik actief met electronica en geïnteresseerd in alles wat met techniek bouwkunde en met wat er op de rest van de wereld gebeurt, over enkele weken ga ik na een werkend leven als elektricien, storingsmonteur (elektrisch, mechanisch, pneumatisch, hydraulisch en besturingstechniek) en tussendoor ook nog enkele keren als technicus, eindelijk met pensioen.
voor mijn woning ben ik al jaren, net als velen van jullie, bezig om van alles te automatiseren dus domotica gebruiken en zo energie zuinig mogelijk, maar wel met de nodige luxe, te leven waarbij ik ook graag de goedkope toepassingen gebruik om mijn doel te bereiken, denk hierbij aan simpele doingen als radiator folie of een waterbesparende douche sproeier, ik heb uiteraard ook de nodige elektronica toepassingen gebruikt om het domotica doel te realiseren, denk hierbij aan klikaanklikuit, hue verlichting zoneregeling van honeywell verwarming en en smart pluggen die je via de app Smart-Life aan kunt sturen en waarmee je ook het vermogen/verbruik uit kan lezen, heb wat zonnepanelen oost en west geplaatst en heb een 24v gelijkstroom net met behulp van een 360wp paneel en een 24v gel accu aangelegd waardoor ik met behulp van een aantal dc = gelijkstroom omvormers mijn hele wifi netwerk en alle daarbij behorende apparaten altijd kan gebruiken dus ook als de netspanning uitvalt, wat het grootste probleem met verschillende merken is dat ze niet met elkaar willen of kunnnen praten wat ik bijvoorbeeld heb opgelost met het gratis software platform Olisto wat je zo kunt downloaden dit werk ongeveer hetzelfde als het ouder Amerikaanse IFTT maar dan van Nederlandse bodem en voor hier verkrijgbare domotica apperaten.
voorlopig is dit even lang genoeg, hopelijk was het niet te lang als introductie en we spreken elkaar hopelijk vaker, alvast een fijn weekend en groetjes van HenkC
Wat een leuke introductie @HenkC , welkom!
Je hebt al een mooie setup thuis zo te lezen. Hopelijk leer je toch nog iets bij hier op het forum en kun je ook andere helpen!
Hoe dan ook, veel plezier hier en binnenkort genieten van je pensioen!
Gelukkig leer ik nog vaak dingen bij en ik word ook gelukkig als ik andere op weg kan helpen dus dat komt wel goed.