Homewizard: test connectie Solis omvormer

Beste zonnepanelenbezitter,

In een enquête over welk omvormermerk je graag binnen de HomeWizard app zou willen zien, heb jij Solis geantwoord. Goed nieuws! Wij zijn die mogelijkheid aan het onderzoeken en we zijn nu bij de volgende stap aangekomen. Dat houdt in dat we gaan testen. Help jij mee?

Door ons toegang te geven en jouw account ID te delen kunnen wij door met testen. Dit gaat anders dan bij eerdere koppelingen, doordat Solis de data net even anders verwerkt dan de andere omvormermerken (SolarEdge, Enphase, etc).

Help jij mee? Vul de enquête in:

https://forms.gle/GY6hoJrvBKd63HiX8

Goed om te weten: door de stappen in het formulier te doorlopen kunnen wij aan onze kant testen. Je zult nog geen nieuwe grafieken zien in jouw eigen Energy app. Hoe meer mensen ons toegang geven, hoe beter we kunnen testen. En hoe beter we kunnen testen, hoe eerder de koppeling in jouw app online komt :blush:

P.S. We kunnen nooit garanderen dat de koppeling er 100% komt totdat alles volledig werkt. We onderzoeken momenteel de mogelijkheid om ook APsystems toe te voegen in de app :construction:

Met vriendelijke groet,

Het HomeWizard-team

1 like

Solis Cloud heb ik gevonden maar geen Settings via menu icoon met 3 puntjes, ik heb wel het serienummer E40017516582 maar geen link voor sol@homewizard.com kunnen invullen.
Met vriendelijke groet Ben de Boer

1 like

Ik heb ook eventjes moeten zoeken.
Als je in de app je schema staan hebt staat bovenaan je naam met daaronder ID:999999 met 6 cijfers.

Als je naar apparaat gaat en daar op datalogger klikt en dan nog eens op datalogger boven je naam dan krijg je datalogger details met bovenaan ID:XXXXX een alfanumerieke code van 6 tekens.

Ik heb beiden naar HW gestuurd. Invulveld in enquête accepteert tekst langer dan 6 tekens.

In de app staan rechtsboven drie puntjes en kan je via wijzigen informatie naar account koppelen gaan.

Via het web heb ik niet gezocht. Misschien app installeren als je Smartphone hebt.

Suggestie: schrap het serienummer in jou post als dit het correcte id is.

Success.

1 like