LSC smart buitenlampen

Ik heb 3 stuks dezelfde LSC buitenlampen.

• zitten op dezelfde groep
  • zitten op dezelfde Wifi
  • gebruik de smartlife app

Probleem, ze schakelen zelf te pas en te onpas aan … aparte 2.4 wifi gemaakt, probleem blijft. Soms gaan ze knipperen en moet ik ze opnieuw aanmelden.

Iemand een oplossing of hetzelfde probleem ? zijn willekeuring in welke aan en uit schakelen … zit geen systeem in.

Dat is wel vreemd inderdaad! Hoe is het wifi-bereik bij de lampen? Wellicht dat ze even de weg kwijt zijn als er geen (goede) wifi-verbinding meer is?

Als je dit test, zorg dan dat ook de buitendeur dicht is. Vaak wordt het wifi-signaal dan ook nog iets zwakker.

Kan zelf niet direct een andere oplossing bedenken.

Dank Ruud, voor je bijdrage …

Ik blijf kijken en proberen …want ze doen het alle 3 , wat het meest rare is… Ik heb 3 verschillende Wifi netwerken geprobeerd, probleem blijft …

Volgende week komt er een extender. Kijken of dat helpt. Het nieuwe aanmelden geeft mij sterk de indruk dat het een wifi issue is …maar krijg er geen vinger op

Een wifi-probleem klinkt logisch. Heb je de mogelijkheid de router (tijdlelijk) wat dichterbij te zetten? Extender is ook altijd even een dingetje, afhankelijk van het model en type, werkt dit wel/niet goed met smarthome-producten. Maar ook dat is een kwestie van proberen. Hou je me op de hoogte?

Eigenlijk heb ik dezelfde vraag en/of probleem. Alhoewel ik maar 1 buitenlamp heb, heeft deze lamp dezelfde issues. Gaat willekeurig “aan” terwijl het op een bepaalde tijd staat ingesteld (=schema)

Verbinding is goed via netwerkinstellingen (op 2,4GHz). Wifi signaal sterkte is -50dBm.

Reset knop heb ik niet kunnen vinden. Werkt op stroom (niet op batterijen), dus is niet eenvoudig af- of aan te koppelen (en is vast aan de muur bevestigd met schroeven).

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is.

Dan zijn we nu al met zijn 2en. Ik heb het nog steeds niet kunnen oplossen.

Heb wel sterk het idee dat het met de wifi te maken heeft. Een minder sterke wifi maakt het probleem aanzienlijk groter.

Mijn volgende stap is een nieuwe router op hooguit 2, meter afstand en alleen een 2.4. want dat heeft ook wel invloed

Volgens mij (terugkijkend) in de posts, heb ik hier en daar een soortgelijk probleem gezien. Dus waarschijnlijk zijn we niet de enige, helaas.

Je kan in de instellingen kijken of je genoeg signaal"sterkte" hebt (reference). Bij ca 50dBm zit je goed. Zonder om al die moeite als je al genoeg sterkte hebt.

Resetten van deze buitenlamp kan, zover ik weet, niet (enige is van het stroom afhalen en 3x proberen contact te maken met de stroom draadjes).

Succes Roco!

Hoi Ray,

Ik wil gewoon weten wat het is en de moeite maakt me niet zoveel uit. De ervaringen die ik opdoe, kan ik misschien in de toekomst gebruiken bij een ander probleem.

Mij is duidelijk dat het probleem echt in de wifi zit, opgelost heb ik het nog niet. Verder heb ik alles wel kunnen uitsluiten …

|Ik meld me zodra de oplossing er is …

1 like

Ik heb hetzelfde probleem met een buitenlamp, waar ik een LSC smartspot in heb. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat het stalen omhulsel van het ornament de Wifi wel eens parten speelt.

1 like

Hoi Arie,

na heel veel testen en uitsluiten ben ik ook tot de conclusie gekomen dat deze lampen op een of andere manier een stabiler en sterker WiFi vragen.

nu ik een sterker wifi punt heb geregeld, lopen de lampen al bijna een week helemaal goed. Slechts 1 keer brandde er eentje … dat vind ik beter als continue , knipperen en al dat soort ellende …

1 like

Ah, wat goed dat je toch een oplossing hebt gevonden! Uiteindelijk dus toch een betere wifi.

Hoe dan ook: geniet van je verlichte tuin/oprit :ok_hand: