Hallo, ik heb een Garden spike die smart genoemd wordt, ik krijg hem alleen niet zo smart als ik zou willen.
Het verhaal: ik heb deze Garden spike gekocht om de pomp en uv lamp voor mijn vijver bepaalde perioden aan en uit te kunnen zetten. Op een tijd schema lukt dit prima maar als aanvulling wil ik de regel dat wanneer het kouder dan 2 graden is, de pomp altijd aan staat (om kapot vriezen te voorkomen). Op een of andere manier lijkt dat niet altijd te werken. Wie heeft de Gouden tip voor mij? Kan ik misschien screenshots van de instellingen delen hier zodat jullie de instellingen kunnen zien? Dan hoor ik graag even welke schermen van de app hiervoor interessant zijn.
Heb zelf geen ervaring met het product, maar ik neem even voor het gemak aan dat deze ook een temperatuursensor heeft?
Heb je al geprobeerd om alleen de automatisering aan te zetten waar hij aan moet gaan bij < 2 graden? Wellicht dat de combi niet goed gaat.
Het lijkt nu zo te zijn dat de tijd EN x:xx uur moet zijn EN < 2 graden als ik het goed zie.
Ja inderdaad heb ik 2 dingen ingesteld. Het heeft zelf geen temperatuur meter of sensor, dit wordt online opgehaald. Vandaar ook de 2 graden en geen 0.
Ik heb nog niet geprobeerd om alleen de temperatuur scène er in te zetten, want de tijd klok is het grootste deel van het jaar nodig. Een enkele keer werkt het wel op temperatuur
Lijkt er op dat je de data waar de temperatuur vandaan haalt wel goed staat. De vergelijking , als dit overeenkomt → doe dan dat lijkt goed te staan, maar je zal nog een extra voorwaarde moeten maken. Ik vermoed dat je 2 automatiseringen moet maken.
Ik werk met HomeAssistant en daar kan je de klokschakeling er inzetten met een extra én/óf voorwaarde die of de ene én / of de andere voorwaarde vervuld op basis van jou parameters.
1e automatisering: óf op bepaalde tijd: en/óf: de temperatuur is lager of gelijk is aan 2 graden → actie: schakel je device in.
2e automatisering: óf op bepaalde tijd: én/óf: de temperatuur is hoger of gelijk aan 2 graden → actie: schakel device uit
Dus je hebt de tijdklok ingesteld, maar er is nog een tweede voorwaarde waar aan voldaan moet worden.
Als je dit in jou programma kan bouwen dan denk ik dat het wel werkt.