Ik heb zopas Tadaam internet. De modem huawei soyealink b628-350 zendt 2.4Ghz en 5.0Ghz uit. Echter ik kan geen enkel LSC lamp en anderen meer gebruiken. Herinstalleren (lampen 3x aan/uit en dan knipperen) lukt niet; de app kan de lampen niet meer installeren. Weet iemand raad?
Dat is vervelend! Een paar vragen om een duidelijk antwoord te kunnen geven:
- Voorheen hebben ze wel gewerkt? Met dezelfde wifi-setup?
- Zo ja, heb je toen (tijdelijk) 5 GHz uitgezet?
- Welke melding krijg je in de app? Waar loop je precies vast?
Hey , bedankt voor je reactie
- Voorheen was het scarlet, daar kon ik via mijn smartphone kiezen voor het 2.4 kanaal of 5.0. Je hebt 2.4 blijkbaar enkel nodig voor de setup van de lampen. Daarna zoeken de lampen wel zelf het juiste kanaal.
- Helaas kan je bij Tadaam je 5 Ghz niet uitzetten en dus ook niet zelf schakelen naar 2.4, dat hebben ze zonet aan me bevestigd. Alhoewel het wel zou kunnen als ze je toegang zouden geven tot de setup van de modem.
- de app geeft steeds dat de lamp niet kan worden geïnstalleerd ; heb ondertussen 3 apps geprobeerd
Ah, dat kan inderdaad één en ander verklaren. Het lijkt erop dat 2,4 GHz het probleem is.
Ik ken Tadaam zelf niet (echt) en een korte Google-opdracht gaf ook niet echt duidelijkheid of het überhaupt mogelijk is 5Ghz tijdelijk uit te zetten. Een optie zou zijn, om hier ook in de toekomst niet tegenaan te lopen, een andere router te kopen. Je gebruikt dan nog steeds het modem van de provider, maar daarachter zet je een router (of routers) die zorgen voor het wifi-signaal. Hierin kun je dan wel 5Ghz uitzetten (of mogelijk ondersteunt deze de installatie wel direct).
Mocht dat interessant zijn, dan zou ik eens kijken naar Deco-routers, van TP-link. Gebruik zelf de Deco X60, maar er zijn meerdere modellen en prijzen. De installatie is kinderlijk eenvoudig en je kunt veel instellen!
Enorm bedankt voor de hulp! Mijn technische kennis is hier immers wat onvoldoende voor. Ik vermoedde dat dit kon maar was het niet zeker. Ik zou echter ook wel mijn werk laptop en eventueel tv echt nog met de kabel willen verbinden. De Tadaam heeft maar 2 kabel aansluitingen. Is het een idee dat ik deze gebuik?: TP-Link Archer C50 - Router - 1200 Mbps - Fast Ethernet - WiFi 5. Ik ga vanuit dat ik zo meteen mijn 2 problemen oplos en zowel nog wat extra kan bekabelen maar ook kan beschikken over 5.0 én 2.4 kanaal.
Die router ken ik zelf niet echt, of heb ik geen ervaring mee. Natuurlijk ken ik jouw situatie en budgetten niet, maar als het mogelijk is zou ik voor een ‘mesh’ gaan uit de Deco-serie.
Hiermee heb je een aantal wifi-punten in huis, die allen 1 of 2 extra ethernetpoorten hebben. Ze verbinden draadloos met elkaar, maar kunnen dan alsnog met een internetkabel met een laptop verbonden worden bijvoorbeeld.
Op deze manier zorg je voor een betere dekking in alle ruimtes, maar de investering is wel wat groter. (~€100 minimaal). Als dat niet past, dan is een dergelijke router wellicht ook een optie, maar dan wel even uitzoeken of 5Ghz uitgeschakeld kan worden.